NTI CADcenter Vigtige oplysninger vedrørende Autodesk maintenance-planer - NTI CADcenter

Vigtige oplysninger vedrørende Autodesk maintenance-planer

20. mar - 2017

Denne side giver svar på ofte stillede spørgsmål om de kommende ændringer af maintenance plans, i takt med at Autodesk skifter til en samlet forretningsmodel.

1. Oversigt

1.1 Hvilke ting ændres for kunder med maintenance plans?

Vi mener, at abonnementer er den bedste måde for vores kunder at få den største værdi ud af vores værktøjer og teknologier – og dette vil grundlæggende ændre, hvordan vi leverer udvidede muligheder og nye funktionaliteter gennem tilsluttede tjenester.

Fra juni 2017 vil kunder med berettigede produkter på maintenance nemt kunne skifte til et abonnement på fornyelsestidspunktet til en nedsat pris. Kunderne kan benytte dette tilbud én gang pr. licens for et produkt med maintenance. Prisen for at skifte vil stige med 5% i 2018 og yderligere 5% i 2019, så jo tidligere kunder skifter til et abonnement, jo mindre vil det koste.

Mens vi vil fortsætte med at tilbyde kunderne muligheden for at forny deres maintenance plan på årsbasis, vil fornyelse af flerårige maintenance plans ikke længere være tilgængeligt fra 20. februar, 2017. Det er dyrt at administrere to forretningsmodeller (abonnementer og maintenance plans), og derfor vil priserne for fornyelse af maintenance plans stige fra 7. maj 2017, med 5% i 2017, 10% i 2018 og 20% i 2019 for fortsat at understøtte maintenance plans.

1.2 Hvilke muligheder har jeg, når min maintenance plan skal fornyes?

Når din maintenance plan skal fornyes, vil du have 3 muligheder:

  • Skifte dit individuelle produkt på maintenance til et abonnement på samme produkt
  • Skifte dit individuelle produkt eller din suite på maintenance til et abonnement på en branchespecifik kollektion
  • Forny din maintenance plan i et år
1.3 Vil disse ændringer påvirke alle Autodesk-kunder?

Disse ændringer vil påvirke kunder med Autodesk-produkter med maintenance plans, men vil ikke påvirke abonnementer på Autodesk-produkter.

1.4 Vil jeg kunne fortsætte med at forny min maintenance plan?

Ja, hvis du vælger at forblive på maintenance, kan du fortsætte med at forny din(e) maintenance plan(s) på årsbasis.

1.5 Sker ændringerne af maintenance plans globalt?

Ja, ændringerne træder i kraft globalt.

2. Skift fra maintenance til abonnement

2.1 Hvordan vil kunder med maintenance plans drage fordel af at skifte til et abonnement?

Autodesk vil fortsætte med at investere kraftigt i abonnementstilbud for at give større værdi gennem bl. a.følgende fordele:

  • De nyeste og bedste produktfunktioner – Få adgang til Autodesks vedvarende udbud af innovation, opdateringer på kerneprodukter, cloud-tjenester til desktopprodukter og yderligere funktioner, så snart de er tilgængelige, uden ekstra omkostninger.
  • Adgang til nye branchespecifikke kollektioner – Kun tilgængelig via abonnement, og du vil opleve markante besparelser, hvis du har brug for to eller flere Autodesk softwareprodukter.
  • Forenklet administration – Få adgang til værktøjer, der strømliner implementering og administration af software, når du standardiserer alle de Autodesk-produkter, du abonnerer på.
2.2 Hvilke muligheder er der, hvis jeg ønsker at skifte produkter på maintenance til et abonnement?

Mange produkter på maintenance plans vil være berettiget til at skifte til abonnementer på fornyelsestidspunktet. Hvis du vælger at skifte, vil du blive bedt om at indbytte din permanente licens for de produkter, du skifter. Derudover vil du kunne skifte nogle eller alle licenser, eller nogle eller alle produkter. Se nedenstående retningslinjer, og forhør dig nærmere med din Autodesk-partner eller Autodesk-salgsrepræsentant for flere oplysninger om, hvilke produkter der er berettiget til at skifte.

FRA EN MAINTENANCE PLAN PÅ:

TIL ET ABONNEMENT PÅ:

Et enkeltstående produkt

Samme enkeltstående produkt eller en branchespecifik kollektion

Et enkeltstående LT-produkt

Samme enkeltstående LT-produkt eller LT suite

En Design og Creation Suite

En branchespecifikke kollektion

En LT Suite

En LT Suite

Du kan skifte til et årligt eller flerårigt abonnement, uanset om du var på en årlig eller flerårig maintenance plan.

2.3 Hvad kan ikke ændres, når der skiftes fra maintenance til abonnement?

På nuværende tidspunkt vil du ikke kunne ændre din fakturering (f.eks. fra almindelig fornyelse til automatisk fornyelse) eller din adgangstype (f.eks. fra flerbruger til enkeltbruger), når du skifter produkter på en maintenance plan til et abonnement.

2.4 Hvornår kan jeg skifte produkter på aktiv maintenance til et abonnement?

Fra juni 2017 vil du være berettiget til at skifte produkter på maintenance til et abonnement på fornyelsestidspunktet (op til 90 kalenderdage før udløbsdatoen for din maintenance plan). Dit nye abonnement vil begynde, dagen efter din maintenance plan er udløbet.

2.5 Hvordan kan jeg skifte mine produkter fra en maintenance plan til et abonnement?

Du kan skifte Autodesk-produkter, som i øjeblikket er på en maintenance plan, til et abonnement ved at kontakte NTI CADcenter.

2.6 Kan jeg fortsætte med at bruge min permanente licens, efter jeg har skiftet min maintenance plan til et abonnement?

På startdatoen for dit abonnement kan du ikke længere fortsætte med at bruge din permanente licens, da muligheden for at skifte til et abonnement med denne betydelige rabat er betinget af at indbytte permanent(e) licens(er) med maintenance plan til et nyt abonnement.

3. Pris for at skifte

3.1 Hvor meget koster det at skifte produkter på maintenance til et abonnement?

Hvis du vælger at skifte til et abonnement i 2017, vil prisen på dit abonnement i mange tilfælde være den samme som prisen på fornyelse af din maintenance plan.

Hvis du vælger at vente og skifte til et abonnement efter 2017, skal du være opmærksom på, at prisen for at skifte vil stige med 5% i 2018 og yderligere 5% i 2019. Du kan kun benytte dig af dette tilbud én gang pr. produktlicens med maintenance plan, der ændres til et abonnement.

Hvis du vil have flere oplysninger om, hvad det vil koste dig at skifte produkter med en maintenance plan til et abonnement, kan du kontakte NTI CADcenter.

3.2 Er der nogen fordele ved at skifte mine produkter på maintenance til abonnementer nu fremfor at vente?

Rabatten for at skifte vil falde med 5% i 2018 og yderligere 5% i 2019, så jo tidligere du skifter til et abonnement, jo mindre vil det koste – og jo mere sparer du i forhold til dem, der venter med at skifte eller vælger at blive på maintenance. Når du skifter, kan du også sikre din reducerede pris i op til tre år og fortsætte med at modtage reducerede priser, så længe du fornyer.

4. Brug og support

4.1 Hvilke tidligere versioner kan jeg bruge, når jeg skifter abonnement?

Selvom både maintenance plans og abonnementer tilbyder rettighederne til tidligere versioner, kan de variere. Vi anbefaler, at du ser nærmere på den seneste Previous Version Rights Eligibility List for at sikre, at du har adgang til de versioner, du har brug for, før du beslutter dig for at skifte til et abonnement.

Har du spørgsmål, eller andet du gerne vil tale med os om, er du altid velkommen til at kontakte os.

70 10 14 00 | nti@nti.dk